Caietul de comunicare în limba română pentru clasa pregătitoare apare în fața învățătorilor și a elevilor sub forma unor fișe de învățare, cu exemple de rezolvare sugestive pentru înțelegerea cerințelor.
Materialul didactic este structurat în 11 unități de învățare cu teme de interes pentru copilul din clasa pregătitoare. Prima unitate vizează evaluarea inițială, iar ultima recapitularea și evaluarea finală. Fiecare unitate de învățare se încheie cu două pagini destinate recapitulării și evaluării.
Elevii curioși vor descoperi o lume a cunoașterii, marcată de imagini mari, colorate și atractive în capitolele:Bine te-am găsit, școală, Despre mine, Iubesc animalele, Îmi plac plantele, Despre univers, printre lumini și sunete, Ocrotesc natura, Preocupările noastre, Jocuri și Jucării, Prețuiesc Sănătatea, Vine vacanța mare!
Prezența ilustrațiilor mari, de la primul exercițiu, constituie punct de plecare în învățare prin raportarea copilului fie la experiențe de viață trăite, fie la contexte de învățare bazate pe întâmplări posibile în realitate/imaginare.
Caietul oferă spațiu adecvat pentru trasarea elementelor grafice și a conturului literelor.
Acesta a fost conceput să asigure transferul și către alte discipline, facilitând abordarea integrată a învățării (acestea sunt marcate distinct).
Sarcinile de învățare respectă integral programa școlară, se adresează tuturor elevilor și au grade diferite de dificultate; acestea pot fi adaptate și la nevoile acelora care au deja formate deprinderile de citire.
Succesiunea exercițiilor corespunde etapelor învățării: orientare, achiziții noi, aplicare, transfer și evaluare.
Pentru cadrele didactice - în pagina https://manuale.intuitext.ro/ - pot fi descărcate:
• planificarea şi proiectarea unităţilor de învăţare pentru profesor;
• fișe de lucru;
• teste iniţiale, sumative și finale.
Autori: Mirela Mihăescu, Ștefan Pacearcă, Anița Dulman, Crenguța Alexe, Otilia Brebenel
Auxiliarele sunt elaborate de o echipă de cinci autori cu experiență în domeniul învățământului primar, absolvenți ai liceului pedagogic, cu activitate ca învățători cuprinsă între 13 și 32 de ani.
Echipa de autori beneficiază de experiență profesională în domenii diferite, și anume: inspecție școlară pentru învățământ primar, consiliere psiho-pedagogică, cercetare în domeniul științelor educației, activitate metodică în cadrul CCD, formare pe domenii de interes pentru cadrele didactice (curriculum, metode active, evaluare, comunicare, managementul clasei, inteligențe multiple, gândire critică etc.), ceea ce oferă o perspectivă holistică în realizarea resurselor educaționale.
Cei cinci autori au elaborat manuale școlare pentru elevii claselor I-IV, auxiliare pentru elevii din învățământul primar, programe școlare, ghiduri metodologice, articole în reviste de specialitate, lucrări de didactica specialității, management educațional, curriculum, evaluare, transdisciplinaritate etc., oferte de formare pentru cadrele didactice, diverse resurse educaționale produse în cadrul proiectelor cu finanțare europeană.