Caietul de vacanță pentru clasa pregătitoare cuprinde 8 unități tematice, temele fiind alese în baza chestionării unui eșantion de copii din clasa pregătitoare.
Punctul de pornire pentru fiecare temă îl constituie o imagine – provocare, care stârnește curiozitatea copiilor și creează pentru aceștia atmosfera specifică vacanței.
Caietul pune la dispoziția elevilor provocări, jocuri, activități specifice disciplinelor Comunicare în limba română, Matematică și explorarea mediului, Dezvoltare personală și, uneori, disciplinei Arte vizuale și abilități practice.
Ilustrațiile constituie suport în învățare, dar și un mijloc de creștere a interesului copilului.
Caietul reprezintă o sursă de inspirație prin idei noi de petrecere a timpului liber. Potrivit profilului vârstei, elevului i se sugerează:
- să se joace cu prietenii, să meargă în drumeție sau la Zoo, să facă sport și mișcare, să organizeze un atelier de pictură, să facă diferite colecții sau să prepare o salată de fructe ajutându-l, astfel, să-și descopere înclinațiile.
- să participe la activități cu familia, să respecte reguli de comportare în contexte de viață diferite, asigurându-i o implicare autentică.
- să pună în practică ideile propuse: rețete, jocuri, instrucțiuni de realizare a unor obiecte, sfaturi utile.
Pentru cadrele didactice - în pagina https://manuale.intuitext.ro/ - pot fi descărcate:
• planificarea şi proiectarea unităţilor de învăţare pentru profesor;
• fișe de lucru;
• teste iniţiale, sumative și finale.
Autori: Mirela Mihăescu, Ștefan Pacearcă, Anița Dulman, Crenguța Alexe, Otilia Brebenel
Auxiliarele sunt elaborate de o echipă de cinci autori cu experiență în domeniul învățământului primar, absolvenți ai liceului pedagogic, cu activitate ca învățători cuprinsă între 13 și 32 de ani.
Echipa de autori beneficiază de experiență profesională în domenii diferite, și anume: inspecție școlară pentru învățământ primar, consiliere psiho-pedagogică, cercetare în domeniul științelor educației, activitate metodică în cadrul CCD, formare pe domenii de interes pentru cadrele didactice (curriculum, metode active, evaluare, comunicare, managementul clasei, inteligențe multiple, gândire critică etc.), ceea ce oferă o perspectivă holistică în realizarea resurselor educaționale.
Cei cinci autori au elaborat manuale școlare pentru elevii claselor I-IV, auxiliare pentru elevii din învățământul primar, programe școlare, ghiduri metodologice, articole în reviste de specialitate, lucrări de didactica specialității, management educațional, curriculum, evaluare, transdisciplinaritate etc., oferte de formare pentru cadrele didactice, diverse resurse educaționale produse în cadrul proiectelor cu finanțare europeană.