Culegerea de exerciții pentru Limba și literatura română – clasa a IV-a oferă contexte variate pentru formarea competențelor specifice clasei a IV-a, conform programei școlare.
Este structurată în 9 unități de învățare în care sunt abordate teme, precum: vocabularul, propoziția, semnele de punctuație, textul (literar, narativ, în versuri, informativ, funcțional), părțile de vorbire,ortografia, părțile de propoziție, scrierea creativă.
Este concepută în așa fel încât să pregătească elevul pentru testele de evaluare sumativă și pentru testul de evaluare națională de la finalul clasei a IV-a.
Poate fi utilizată ca auxiliar al oricărui manual alternativ de clasa a IV-a.
Sarcinile de lucru vizează: aprofundarea şi dezvoltarea achiziţiilor privind receptarea şi redactarea de mesaje scrise, rezolvarea punctuală a unor sarcini de învăţare, exersarea în contexte integrate a conţinuturilor.
În plus, culegerea conţine: secvenţe informative care fac referire la conţinuturile învăţării, exemple care îl ajută pe elev în demersul personal de învăţare şi descoperire, modele de rezolvare a unor exerciţii, materiale-suport pentru scrierea creativă și spații pentru rezolvarea unor exerciţii.
Textele propuse aparţin literaturii române clasice sau contemporane, precum şi literaturii universale. Cele folosite ca suport pentru exerciţiile de limbă şi comunicare fac parte din universul apropiat copiilor, au caracter ludic şi le cultivă plăcerea de a citi.
Pentru cadrele didactice - în pagina https://manuale.intuitext.ro/ - pot fi descărcate:
• planificarea şi proiectarea unităţilor de învăţare pentru profesor;
• fișe de lucru;
• teste iniţiale, sumative și finale.
Autori: Mirela Mihăescu, Ștefan Pacearcă, Anița Dulman, Crenguța Alexe, Otilia Brebenel
Auxiliarele sunt elaborate de o echipă de cinci autori cu experiență în domeniul învățământului primar, absolvenți ai liceului pedagogic, cu activitate ca învățători cuprinsă între 13 și 32 de ani.
Echipa de autori beneficiază de experiență profesională în domenii diferite, și anume: inspecție școlară pentru învățământ primar, consiliere psiho-pedagogică, cercetare în domeniul științelor educației, activitate metodică în cadrul CCD, formare pe domenii de interes pentru cadrele didactice (curriculum, metode active, evaluare, comunicare, managementul clasei, inteligențe multiple, gândire critică etc.), ceea ce oferă o perspectivă holistică în realizarea resurselor educaționale.
Cei cinci autori au elaborat manuale școlare pentru elevii claselor I-IV, auxiliare pentru elevii din învățământul primar, programe școlare, ghiduri metodologice, articole în reviste de specialitate, lucrări de didactica specialității, management educațional, curriculum, evaluare, transdisciplinaritate etc., oferte de formare pentru cadrele didactice, diverse resurse educaționale produse în cadrul proiectelor cu finanțare europeană.