Manualul de Informatică și TIC pentru clasa a VII-a propune spre rezolvare probleme autentice din viaţa elevilor şi reprezintă o contribuție solidă la dezvoltarea competențelor lor digitale.
Acesta este structurat în 6 unități de învățare, fiecare oferind elevului contexte de familiarizare cu noțiuni noi, de exersare, consolidare a deprinderilor și abilităților, de sistematizare a achizițiilor dobândite, de evaluare și autoevaluare a propriilor capacități precum și de ameliorare sau dezvoltare a nivelului atins de fiecare în dobândirea unei competențe specifice.
Prin cele 6 unități principale de învățare manualul contribuie la optimizarea procesului de predare-învățare-evaluare
Secvențele fiecărei lecţii din manualul de Informatică şi TIC pentru clasa a VII-a sunt:
Elevul are nevoie să își amintească din ceea ce a învățat în clasa a VI-a şi să facă apel la propria experiență pentru a adăuga alte informații la ceea ce deja știe.
Secțiunea face trecerea de la ceea ce știe la ceea ce urmează să afle elevul.
Această secțiune conectează elevul cu ceea ce și-a amintit și a descoperit la secțiunile anterioare.
Conceptele teoretice de la secțiunea de mai sus capătă aplicabilitate prin exemple de probleme rezolvate pe pași, sistematic, cât mai clar exprimate.
Pentru fiecare conținut abordat la rubrica Important sunt propuse sarcini de lucru care urmăresc competențele vizate în lecție.
Secțiunea conține informații științifice.
Manualul de Informatică și TIC pentru clasa a VII-a susţine alfabetizarea ştiinţifică, ce influențează capacitatea elevului de a utiliza cunoştinţele, de a identifica întrebările şi de a formula concluzii pe baza datelor, cu scopul de a înţelege şi de a sprijini luarea deciziilor despre lumea naturii şi despre schimbările făcute prin activităţile omeneşti, iar aceasta este una dintre cele mai importante achiziții cognitive.
Daniel Popa
Profesor de gradul I la Colegiul Național „Aurel Vlaicu“ din Orăștie, Daniel Popa predă Informatică și Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor.
A susținut cursuri CISCO, cursuri AEL și de Competențe IT.
Membru Microsoft Partners in Learning - Microsoft Teacher Trainer – 2013, Daniel Popa este un profesor ai cărui elevi au obținut rezultate deosebite: la concursuri internaţionale (7 premii I, 7 premii II, 12 premii III), la concursuri naţionale şi interjudeţene (24 locuri I, 9 locuri II, 9 locuri III) și au avut, de asemenea, promovabilitate de 100% la examenul de Informatică la bacalaureat an de an.
În plus, Daniel Popa a susținut cursuri de abilitare curriculară cu profesorii ce predau informatică și TIC la gimnaziu și a obținut diplome ca:
Totodată, Daniel Popa este autor al unor lucrări importante publicate de editura Intuitext: