Caietul Teste pentru Evaluarea Națională - Matematică și explorarea mediului pentru clasa a II-a pune la dispoziție teste care respectă structura, aspectul, numărul de itemi și modul de parcurgere a celor de la Evaluarea Națională.
Testele INTUITEXT au o structură ce respectă precizările Metodologiei de organizare și desfășurare a Evaluărilor Naționale la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, în anul școlar 2019-2020, care a fost aprobată cu nr. 5123 din 15.12.2014. Formatul celor 11 teste este asemănător cu cel al evaluărilor internaționale, conform precizărilor acestei Metodologii (Art.9).
Finalul caietului conține 8 pagini de răspunsuri, care îl ajută pe școlar în procesul de autoevaluare.
Cu ajutorul etichetelor de culori diferite asociate fiecărui test la marginea paginilor, elevului îi este ușor să identifice locul acestora în caiet, printr-o simplă răsfoire. Totodată, realizarea grafică contribuie la buna înțelegere a cerințelor testelor și, implicit, la rezolvarea lor cu ușurință.
Ilustrațiile sunt colorate, atractive și constituie suport în învățare pentru elevul de clasa a II-a.
Itemii sunt de tipuri diferite (obiectivi, semiobiectivi, subiectivi), corespunzători competențelor de evaluat la clasa a II-a și conținuturilor aferente.
Caietul de teste poate fi utilizat de elev la școală sau acasă.
Pentru cadrele didactice - în pagina https://manuale.intuitext.ro/ - pot fi descărcate:
• planificarea şi proiectarea unităţilor de învăţare pentru profesor dupa manualele Intuitext;
• fișe de lucru;
• teste iniţiale, sumative și finale.
Autori: Mirela Mihăescu, Ștefan Pacearcă, Anița Dulman, Crenguța Alexe, Otilia Brebenel
Auxiliarele sunt elaborate de o echipă de cinci autori cu experiență în domeniul învățământului primar, absolvenți ai liceului pedagogic, cu activitate ca învățători cuprinsă între 13 și 32 de ani.
Echipa de autori beneficiază de experiență profesională în domenii diferite, și anume: inspecție școlară pentru învățământ primar, consiliere psiho-pedagogică, cercetare în domeniul științelor educației, activitate metodică în cadrul CCD, formare pe domenii de interes pentru cadrele didactice (curriculum, metode active, evaluare, comunicare, managementul clasei, inteligențe multiple, gândire critică etc.), ceea ce oferă o perspectivă holistică în realizarea resurselor educaționale.
Cei cinci autori au elaborat manuale școlare pentru elevii claselor I-IV, auxiliare pentru elevii din învățământul primar, programe școlare, ghiduri metodologice, articole în reviste de specialitate, lucrări de didactica specialității, management educațional, curriculum, evaluare, transdisciplinaritate etc., oferte de formare pentru cadrele didactice, diverse resurse educaționale produse în cadrul proiectelor cu finanțare europeană.