Fiecare caiet auxiliar (teste evaluare națională română și teste evaluare națională matematică)conține 11 teste elaborate conform specificului testelor pentru Evaluarea Națională, păstrând structura acestora, numărul de itemi, forma grafică. Itemii sunt de tipuri diferite (obiectivi, semiobiectivi, subiectivi), corespunzător competențelor de evaluat la finalul clasei a II-a și a conținuturilor aferente.
Testele facilitează familiarizarea copiilor cu exigenţele evaluării naţionale, sprijină crearea unei percepţii pozitive asupra procesului de evaluare. Sunt elaborate tematic, conțin sarcini interesante, motivante pentru copii.
Au o grafică modernă (tehnoredactare și ilustrare). Cu ajutorul etichetelor de culori diferite, asociate fiecărui test la marginea paginilor, elevului îi este ușor să identifice locul acestora în caiet, printr-o simplă răsfoire. Totodată, calitatea realizării grafice contribuie la buna înțelegere a cerințelor testelor și, implicit, la rezolvarea lor cu ușurință.
Fiecare caiet reprezintă un sprijin real și pentru cadrele didactice, oferind sugestii pentru modul în care se elaborează un test. Rezolvarea testelor de către elevi reprezintă un antrenament pentru evaluarea națională.
La final de caiet, pentru fiecare test sunt oferite rezolvările pe baza cărora elevul se poate verifica singur, acestea fiind un sprijin în procesul de autoevaluare.
Pentru cadrele didactice - în pagina https://manuale.intuitext.ro/ - pot fi descărcate:
• planificarea şi proiectarea unităţilor de învăţare pentru profesor dupa manualele Intuitext;
• fișe de lucru;
• teste iniţiale, sumative și finale.
Autori: Mirela Mihăescu, Ștefan Pacearcă, Anița Dulman, Crenguța Alexe, Otilia Brebenel
Auxiliarele sunt elaborate de o echipă de cinci autori cu experiență în domeniul învățământului primar, absolvenți ai liceului pedagogic, cu activitate ca învățători cuprinsă între 13 și 32 de ani.
Echipa de autori beneficiază de experiență profesională în domenii diferite, și anume: inspecție școlară pentru învățământ primar, consiliere psiho-pedagogică, cercetare în domeniul științelor educației, activitate metodică în cadrul CCD, formare pe domenii de interes pentru cadrele didactice (curriculum, metode active, evaluare, comunicare, managementul clasei, inteligențe multiple, gândire critică etc.), ceea ce oferă o perspectivă holistică în realizarea resurselor educaționale.
Cei cinci autori au elaborat manuale școlare pentru elevii claselor I-IV, auxiliare pentru elevii din învățământul primar, programe școlare, ghiduri metodologice, articole în reviste de specialitate, lucrări de didactica specialității, management educațional, curriculum, evaluare, transdisciplinaritate etc., oferte de formare pentru cadrele didactice, diverse resurse educaționale produse în cadrul proiectelor cu finanțare europeană.